Van Yöresel Şiirleri

Van iline Ait Şiirler:

Doğunun İncisi Van Değimi.?

Kalesiyle deniziyle
Billur suyu şekeriyle
Sirmo otlu peyniriyle
Doğunun incisi VAN değilmi?

'www.KocaVAN.com'

Uçkun dolu dağlarıyla
Üzüm karpuz bağlarıyla
O tertemiz havasıyla
Doğunun incisi VAN değilmi?

'www.KocaVAN.com'

Meşhur olmuş cılbırı var
Levaş ekmek tandırı var
Keledoşu gurudu var
Doğunun incisi VAN değilmi?

'www.KocaVAN.com'

 Göl içinde AKDAMAR ı
Tarih dolu sokakları
Kitapta var 'TUŞBA' adı
Doğunun incisi VAN değilmi?

'www.KocaVAN.com'

Kerdi kerdi bostanıyla
Koyunuyla kuzusuyla
Şamranaltı sularıyla
Doğunun incisi VAN değilmi?

'www.KocaVAN.com'

Davuluyla zurnasıyla
Kedisiyle balığıyla
Liglerdeki futboluyla
Doğunun incisi VAN değilmi?

'www.KocaVAN.com'

Sevgi dolu insanıyla
Bereketli toprağıyla
Salihi Mustafasıyla Ahmetiyle Ercanıyla Emresiyle Hakanıyla
Doğunun incisi VAN değilmi?

Van Yemekleri

Ayran aşı gelir başta
Güzeldir Van yemekleri
Gönlümüz hep keledoş'ta
Güzeldir Van yemekleri.

'www.KocaVAN.com'
Lezizdir bulgur şilesi
Çok nefistir helise'si
Yedin mi hiç den şilesi?
Güzeldir Van yemekleri

'www.KocaVAN.com'

Sade yağla yap avanit
Möhkem tutar seni gavut
Her şeye tad gatar gurut
Güzeldir Van yemekleri.

'www.KocaVAN.com'

Bakır tasta yap ilitme
Geliser yemeden gitme
Döymeç'i kenara itme
Güzeldir Van yemekleri.

'www.KocaVAN.com'

Bulgur ve mercimek aşı
Yemeyenler olur şaşı
Erişte ve Helim aşı
Güzeldir Van yemekleri.

'www.KocaVAN.com'

Tadına bak geliser'in
Ekşili'yle, sengeser'in
Bildiğimiz bu yörenin
Güzeldir Van yemekleri

'www.KocaVAN.com'

Unutur muyum Cılbır'ı
Çatcingir'le, geyganğ'ı
Hele bir tad murtuğayı
Güzeldir Van yemekleri

'www.KocaVAN.com'

Şahnakıran, Çörekiçi
Bişe'ye dayanır kaçı
Keşgek'te doyurur açı
Güzeldir Van yemekleri.

'www.KocaVAN.com'

Kuymak ile sütlü şile
Gurut aşı gelir dile
Ayran aşı balığ ile
Güzeldir Van yemekleri

'www.KocaVAN.com'

Hoştur çömlek yahnisi
Bir de kürt baklavası
Gurut aşı siler pası
Güzeldir Van yemekleri

'www.KocaVAN.com'

Muhteşem ekmek tatlısı
Meşhurdur kürt köftesi
Şair der lafın kısası
Güzeldir Van yemekleri

Van Gölünün Sesi

Van Gölüne vurdum yüreğimi Gözüm görmezmi benliğimi sabır oldum küstüm belki göğsüme çizdim resmini sabır oldum, ağladım, küstüm belki yine sevdası bitmez artar kalbimde van gölünün resmi van gölüne vurdum kendimi ana dilim oldu van gölü hasretim oldu, özüm oldu memleketim oldu anamın sesi oldu van gölü şimdi ise yüce dağlardan bakarım yarimin sesini alırım yarim oldu van gölü van gölüne vuruldum riya'sız Gözüm Görmezmi sevgisini anam oldu, babam oldu öpülmemiş yarim oldu yiğit dağlarına çizerim resmini van gölüne ağlarım şimdi yalansız, kavgasız, isterdin hep ama utanmadan yaktılar bizi ve inkar ettiler van gölünü

Van Sevdası güzel van aşığıyla sevdasıyla can van canım van neşesiyle gelenekleriyle mutlu van uzak van türkiyenin doğusunda yeşil van huzurlu van töreden uzak can van güzellikleriyle van türkiyenin en güzel ve en büyük gölüyle can van özlemiyle van dünyanın en güzel kedisiyle huzur van'ım daha anlatılmayacak güzellikte sevdasına van'ım



KocaVAN - Van'ın En Büyük Tanıtım Sitesi - KocaVAN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Van'da Bulunan Dağlar

65 - Van'ın İngilizce tanıtımı

Van'da Bulunan Akarsular